logo
ArEn
عنوان :

مطالعه اثربخشی خدمات الکترونیک با توجه به ویژگی جمعیت شناختی مطالعه موردی : شعب بانک قرض الحسنه مهر بیرجند

ناشر :

چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی ایده های نوین در علوم مدیریت و اقتصاد

سال :

1395/2016

چکیده

در اواسط قرن بیستم جوامع بشری شاهد ایجاد تغییرات اساسی و شگرفی در نحوه زندگی و رفتار خود بودند در این میان بهره گیری از ارایه خدمات الکترونیکی پدیده ای نوین و در حال گسترش در جوامع است . هدف از تحقیق مطالعه اثربخشی خدمات الکترونیک با توجه بهویژگی جمعیت شناختی می باشد. بر اساس مرور ادبیات تحقیق چهار ویژگی جمعیت شناختی مدنظر قرار گرفته است. و با استفاده از روشتحقیق توصیفی از طریق پرسشنامه پنج گزینه ای لیکرت مورد بررسی قرار گرفت. و جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان بانک قرض الحسنه مهر بیرجند می باشد ، نمونه آماری از طریق فرمول کوکران بدست آمده و برای تحلیل فرضیه های پژوهش از آزمون تی مستقل و تحلیل واریانس استفاده گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها ، به کمک نرم افزارspssبا اطمینان 95 % به تایید و ردفرضیات مورد نظر پرداختیم. و نتایج ذیل حاصل شده است. بدین صورت که در اثربخشی خدمات الکترونیکی با توجه به جنسیت مخاطبان تفاوت معناداری وجود ندارد ، در اثربخشی خدمات الکترونیک با توجه به سن مخاطبان تفاوت معناداری وجود ندارد ، در اثربخشی خدمات الکترونیک با توجه به تاهل مخاطبان تفاوت معناداری وجود دارد و در اثربخشی خدمات الکترونیک با توجه به میزان تحصیلات تفاوت معناداری وجود دارد و در پایان پیشنهاداتی نیز جهت بهبود و استفاده از نتایج تحقیق ارایه گردیده است.