بررسی تاثیر رضایت بر وفاداری مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران استان همدان
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت،حسابداری و اقتصاد دانش بنیان با تاکید بر اقتصاد
1396/2017
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر رضایت بر وفاداری مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران استان همدان می باشد. روش تحقیق در این پژوهش برحسب هدف از نوع کاربردی و ازنظر ماهیت از نوع توصیفی- پیمایشی که به روش میدانی انجام شده است. می باشد. جامعه آماری این پژوهش را مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران استان همدان تشکیل می دهد که تعداد آن ها نامحدود است. که با توجه به جدول مورگان برای یک جامعه نامحدود 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. در این پژوهش دو روش نمونه گیری به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار گرفت، روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای برای تعیین شعب بانک در کل استان و روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس برای انتخاب مشتریان پاسخگو می باشد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد می باشد که پایایی مولفه های پرسشنامه این پژوهش براساس آلفای کرونباخ (85درصد) محاسبه شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی، آمار استنباطی، مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS و نرم افزار AMOS استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که رضایت مشتری بر وفاداری مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران استان همدان تاثیر مثبت و مستقیم دارد.