نقش واسطه ای تعهد سازمانی و مشتری مداری در رابطه بین ویژگیهای شخصیتی ورفتارهای مشتری گرایانه در بانک قرض الحسنه مهر ایران استان یزد
تعهد سازمانی ؛ رفتارهای مشتری گرایانه ؛ مشتری مداری بعنوان ویژگی بیرونی
دومین کنفرانس سالانه اقتصاد،مدیریت و حسابداری
1396/2017
وکیلی ، علی اکبر ؛ امراللهی بیوکی ، ناهید ؛ شاکراردکانی ، محمد
چکیده
هدف پژوهش حاضربررسی تاثیر ویژگیهای شخصیتی بر رفتارهای مشتری گرایانه از طریق متغیرهای واسطهای است . مدل این تحقیق با استفاده از متغیرهای چون ویژگیهای شخصیتی، تعهد سازمانی، مشتری مداری بعنوان ویژگی بیرونی و رفتارهای مشتری گرایانه شکل گرفته است. روش تحقیق این پژوهش ؛ از نظر هدف، کاربردی بوده و برحسب روش، تحقیقی همبستگی است که بابکارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی، دادههای مورد نیاز در بین کارکنان شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان یزد توزیع وجمع آوری شده است. 77 پرسشنامه قابل قبول جمع آوری گردیده که دادهها با استفاده از نرم افزار spss18 تجزیه و تحلیل گردیده و تایید روابط بین متغیرها و عوامل از مدل یابی معادلات ساختاری با کمک روش حداقل مربعات جزیی و نرم افزارSmart PLSجهت آزمون فرضیات استفاده شده است. همچنین با استفاده از روش بارون و کنی، فرض نقش میانجی متغیرها مورد بررسی قرار گرفته است .نتایج حاصل از پژوهش نشان داده است که تعهد سازمانی و مشتری مداری بعنوان ویژگی بیرونی بر رفتارهای مشتری گرایانه تاثیر معناداری دارد. همچنین تعهد سازمانی بر مشتری مداری بعنوان ویژگی بیرونی تاثیر معناداری دارد