بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر بازاریابی دهان به دهان با نقش میانجیگری رضایت مشتری ( مورد مطالعه : شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، استان خراسان شمالی)
بازاریابی دهان به دهان ؛ رضایت مشتری ؛ کیفیت خدمات الکترونیکی
دومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری
1400/2021
خادمی ، ابراهیم ؛ میرزایی ، وحید ؛ شادمهری ، علی ؛ حسینی مقدم ، امنه سادات
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیرکیفیت خدمات الکترونیکی بر بازاریابی دهان به دهان با نقش میانجیگری رضایت مشتری ( مورد مطالعه : شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، استان خراسان شمالی) می باشد. این پژوهش از نظر روش و ماهیت توصیفی پیمایشی، از نظر هدف کاربردی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مشتریان شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، استان خراسان شمالی می باشد.با توجه به اینکه برای تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد، لذا متناسب با آن حجم نمونه تعیین گردید. براین اساس تعداد ۱۹۰ نفر به عنوان نمونه درنظر گرفته شده و به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده گردیده.روایی محتوای پرسشنامه نیز مورد تایید اساتید مدیریت قرارگرفت و برای سنجش اعتبار پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید .جهت تجزیه وتحلیل داده ها برای روش های آمار توصیفی از طریق نرم افزار Spss ۲۶ و آمار استنباطی (روش معادلات ساختاری) به کمک نرم افزار Amos ۲۲ استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد کیفیت خدمات الکترونیکی تاثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دهان به دهان و رضایت مشتری دارد. رضایت مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دهان به دهان دارند. همچنین کیفیت خدمات الکترونیکی به صورت غیر مستقیم و به واسطه رضایت مشتری بر بازاریابی دهان به دهان تاثیر می گذارد.