قرض الحسنه و رونق تولید
بانکداری اسلامی ؛ تسهیلات ؛ تولید ؛ رونق ؛ قرض الحسنه
سومین همایش ملی قرض نیکو؛ با تاکید بر تجربه عملیاتی بانکداری قرض الحسنه
1402/2023
چکیده
صنعت بانکداری از ارکان اصلی هر اقتصادی به حساب میآید و مشتریان نقش کلیدی در آن دارند باتوجه به رقابت تنگاتنگ بین بانکها در جذب منابع و ارائه خدمت به مردم، لزوم ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تبلیغات مؤثر در سطح وسیع و به طور شفاف به نحوی که برای آحاد جامعه قابل درک باشد بسیار حائز اهمیت است. نقش انکار ناپذیر قرض الحسنه در تبلیغات رونق تولید ، ما را بر آن داشت که به معرفی ابزارهای موجود در این حوزه کاری که همان امور بازاریابی و جذب مشتری با تبلیغات نوین است بپردازیم. مدیریت موثر تبلیغات و بازاریابی زمانی در بانکها اعمال می شود که با توجه به رسالت و اهداف بانک و پیش بینی تأثیرات محیطی و تجزیه و تحلیل فرصتها و تهدیدها و داشتن برنامه ریزی مناسب بتوان ضمن جذب مشتریهای جدید، مشتری های موجود را حفظ نمود. اما نکته قابل تأمل در تبلیغات بانکداری قرض الحسنه تفکیک اهداف، محتوا، رسانه های انتخابی، بودجه و اثر بخشی هربخش به صورت مجزاست. اقتصاد و بانکداری اسلامی یکی از عوامل تأثیرگذار بر زندگی بشر در طول تاریخ بوده است. با توجه به اهمیت این موضوع، پرداختن به راهکارهای مؤثر که در زمان کمتری بتواند بازدهی و اثربخشی بیشتری داشته باشد . در مکتب اسلام، اقتصاد و به تبع آن رونق تولید، هدفی ذاتی به شمار نمی روند، بلکه ابزارهایی برای کسب سعادت دنیوی و اخروی و همچنین ایجاد رفاه و آسایش مادی و معنوی بـرای انسانها شمـرده می شوند در این مقاله هدف ما ارائه راهکارهایی نوین برای ترویج سنت قرض الحسنه و بانکداری اسلامی با رویکرد جذب منابع و رونق تولید و شعار مقام معظم رهبری (کاهش تورم و رشد تولید) در سال 1402 می باشد.