تاثیر کیفیت ارتباط با مشتری الکترونیک بر کیفیت کلی ارتباطات ( مطالعه موردی: مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران)
بانک قرض الحسنه مهر ایران ؛ کیفیت ارتباطات ؛ مدیریت ارتباط با مشتری ؛ نگرش خدماتی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت، گروه مدیریت
1399/2020
چکیده
یکی از آموزه هایی که در اسلام بر آن تأکید فراوان شده، مسئله قرض و قرضالحسنه می باشد. از طرفی قرضالحسنه یکی از اصول مهم اقتصادی است که دین اسلام برای آن اهمیت فراوانی قائل شده است. قرض الحسنه با مشخصه های خاصی نظیر اخلاص، بدون ریا بودن، از مال حلال قرض دادن و بدون منت بودن، شناخته می شود. قرض دادن آثار اجتماعی موثری مانند اصلاح جامعه، ایجاد الفت و کاهش روح تکاثر ورزی را به همراه دارد. پرسش اصلی این است که قرضالحسنه در اقتصاد اسلامی از چه جایگاهی برخوردار است؟ جهت تعیین جایگاه قرضالحسنه در اقتصاد اسلامی، سه مسیر اصلی طی شده است. اولین مسیر بررسی ویژگی های اصلی قرضالحسنه می باشد. در این مسیر، ساختار انگیزشی قرضگیرنده و قرضدهنده مورد بررسی قرار گرفته است. دومین مسیر، آشنایی با آداب قرضالحسنه است و سومین، مسیر بررسی رابطه قرض با دیگر عقود میباشد. روش بررسی به صورت توصیفی – تحلیلی است