تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک بر ارتقای رضایت مشتریان با توجه به نقش میانجی اعتماد در مشتریان همراه بانک قرض الحسنه ی مهر
اعتماد مشتری ؛ بانک قرض الحسنه مهر ایران ؛ رضایت مشتری ؛ کیفیت خدمات الکترونیک ؛ همراه بانک
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی، دانشکده علوم انسانی
1400/2021
چکیده
قرض الحسنه یکی از عقود بانکی اسلامی است که پس از تصویب بانکداری بدون ربا در کشور در حال پرداخت از سوی بانک ها و مؤسسات اعتباری است. در این مقاله به استناد شواهد آماری و روش هم انباشتگی یوهانسن-یوسلیوس در دوره 1398-1363 نشان داده می شود که تولید ناخالص داخلی، نرخ سود تسهیلات بانکی و تعداد ازدواج ثبت شده بر تسهیلات اعطایی بانک ها در قالب قرض الحسنه اثر گذارند، به طوری که با افزایش تولید ناخالص داخلی و نرخ سود تسهیلات بانکی، سهم تسهیلات قرض الحسنه از کل تسهیلات اعطایی کاهش می یابد و نرخ ازدواج بر تسهیلات قرض الحسنه اثر مثبت داشته است.