بررسی تاثیر کیفیت خدمات اصلی، رابطه ای و ملموس بر رضایت مشتریان در صنعت بانکداری مطالعه موردی: بانک قرض الحسنه مهر ایران
رضایت مشتری ؛ کیفیت خدمات ؛ کیفیت خدمات اصلی ؛ کیفیت خدمات رابطه ای ؛ کیفیت خدمات ملموس
همایش سراسری مباحث کلیدی در علوم مدیریت و حسابداری
1394/2015
چکیده
کیفیت خدمات موضوعی بسیار مهم در فرآیند حرکت موفقیتآمیز یک شرکت در دنیای اقتصادی امروز محسوب میشود. فراهم کردن کیفیت بالای خدمات، شانس بازگشت مجدد مشتری به شرکت را افزایش میدهد. هدف تحقیق حاضر، بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر رضایتمندی مشتریان در بانک قرض الحسنه مهر ایران میباشد. در تحقیق حاضر، کیفیت خدمات از منظر سه بعد مورد بررسی قرار گرفت. این ابعاد عبارتند از: کیفیت خدمات اصلی، کیفیت خدمات رابطهای و کیفیت خدمات ملموس. روش تحقیق حاضر با توجه به نتایج، کاربردی، از نظر زمان، مقطعی (حال نگر) و از نظر هدف و ماهیت در دسته ی تحقیقات توصیفی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه ی مشتریان شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در شهر اهواز می باشند. ابزار گردآوری داده ها در تحقیق حاضر، پرسشنامه ای 12 سوالی بود که در شعب بانک توزیع و تعداد 319 پرسشنامه جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که هر سه بعد کیفیت خدمات اصلی، کیفیت خدمات رابطهای و کیفیت خدمات ملموس بر رضایت مشتریان اثری مستقیم و مثبت دارند