logo
ArEn
عنوان :

رابطه ی مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و نوآوری کارمندان بانک قرض الحسنه مهر ایران

ناشر :

چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت

سال :

1394/2015

چکیده

نتایج آزمون فرضیه های تحقیق در سطح معنیداری 0/05 α نشان داد: بین خلقدانش با یادگیری سازمانی رابطه معنیداری وجود دارد. بین انتقال دانش با یادگیری سازمانی رابطه معنیداری وجود دارد. بین به کارگیری دانش با یادگیری سازمانی رابطه معنیداری وجود دارد. همچنین بین خلق دانش با نوآوری رابطه معنیداری وجود دارد. بین انتقال دانش با نوآوری رابطه معنیداری وجود دارد. بین به کارگیری دانش با نوآوری رابطه معنیداری وجود دارد. و همچنین نتایج نشان داد یادگیری سازمانی و نوآوری رابطه ی معنی- دار دو طرفهای دارند.نتیجه گیری: مدیریت دانش بهعنوان یک ورودی بسیار مهم برای سازمانها بهشمار میآید. یادگیری سازمانی میانجی میان مدیریت دانش و نوآوری است. مدیریت دانش زمینه ساز یادگیری سازمانی و نوآوری در سازمان است، و رابطه ی تنگاتنگی با یادگیری سازمانی و نوآوری دارد. یادگیری سازمانی و نوآوری نیز رابطه ی متقابل دوطرفهای با هم دارند.