logo
ArEn
عنوان :

بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد سازمانی مورد مطالعه بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان

ناشر :

دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری

سال :

1396/2017

چکیده

هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد سازمانی ( مورد مطالعه بانک مهر ایران استان اصفهان)میباشد. تحقیق حاضر از لحاظ روش تحقیق توصیفی و از لحاظ هدف از نوع کاربردی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کارمندان شعب بانک مهر ایران استان اصفهان میباشد که جمعا 33 شعبه با 150 کارمند است. حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران 109 نفر مشخص گردیده است از روش نمونه¤گیری تصادفی ساده استفاده شده است. به منظور جمع آوری داده¤ها از دو پرسشنامه برای سنجش بازارگرایی و عملکرد سازمانی با 56 استفاده شده است. پرسشنامه¤هایفوق دارای طیف پنج گزینه¤ای مقیاس لیکرت هستند. برای تحلیل استنباطی متغیرها از به منظور تجزیه و تحلیل آماریداده¤ها از آزمونهای مختلف آماری شامل آزمون کلموگروف اسمیرنوف و رگرسیون با کمک نرم افزار SPSS نسخه 19استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد، ابعاد بازارگرایی شامل رقیب گرایی، مشتری گرایی و هماهنگی بین بخشی بر عملکرد سازمانی شعب بانک مهر ایران تاثیر مثبت و معناداری دارند.