شناسایی و اولویت بندی راهبردهای توسعه بانکداری اجتماعی در بانک قرض الحسنه رسالت
اولین کنفرانس بین المللی آزمایشگاه مدیریت و رویکردهای نوآورانه در مدیریت و اقتصاد
1400/2021
چکیده
سیستم بانکداری امروزی با مساله ای به نام بانکداری اجتماعی روبه رو شده است. بانکداری اجتماعی به همراه توسعه ارتباطات میتواند تاثیرات بسزایی بر رشد بانکداری پایدار و مدرن داشته باشد. براین اساس هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت بندی راهبردهای توسعه بانکداری اجتماعی در بانک قرض الحسنه رسالت است. مطالعه حاضر با استفاده از مطالعات توصیفی و روش همبستگی در یک جامعه آماری ۷۵ نفری از کارکنان و مدیران شعب بانک قرض الحسنه رسالت استان سیستان و بلوچستان انجام شد. جهت تعیین حجم نمونه با توجه به کم بودن تعداد جامعه آماری از روش سرشماری استفاده شد. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفته که پایایی پرسشنامه بانکداری اجتماعی با ضریب ۰/۸۲۹ مورد تایید است. جهت توصیف داده های جمع آور ی شده از آزمون مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار pls استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد ، با توجه به اینکه مقدار T سازه بانکداری اجتماعی بر عوامل اجتماعی )۳۰/۴۸۶)، عوامل فرهنگی )۲۲/۰۹۱)، عوامل رفتاری))۵۷/۱۴۸، عوامل فناورانه )۲۴/۵۵۴) و عوامل ساختاری )۴/۰۳۲) است که مقادیری بیش از ۱/۹۶ میباشد ؛ نشان از تایید فرضیه های پژوهش در سطح اطمینان ۹۵ درصد دارد. بنابراین با توجه به نتایج پژوهش بانکهایی که به دنبال اجتماعی شدن به عنوان یک تغییر سازمانی هستند، میتوانند اقدامات یکپارچهای را که در پروژه تغییر خود نیاز دارند با استفاده از چارچوب ارائه شده در این پژوهش شناسایی و تعریف کنند.