logo
ArEn

نتایج جست و جو:

149

تعداد نتایج:

149

مرتبط ترین ها

به روز ترین ها

پر بازدیدترین ها

پر دانلودترین ها

فیلتر ها

از سال

تا سال

زبان

نوع محتوا

نوع دسته بندی

متن کامل

زكاة القرض الحسن

کلیدواژه:

نویسندگان: المنصور, محمد خالد

ناشر: بیت الزکاة - الکویت

... ادامه

سال:1436

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

زكاة القرض الحسن : دارسة فقهية = Benevolent Loan Zakat : Jurisprudence Study

کلیدواژه: Benevolent loan ؛ Jurisprudence ؛ Zakat ؛ الزكاة ؛ الفقة ؛ القرض الحسن

نویسندگان: منصور ، محمد خالد

ناشر: University of Jordan : Deanship of Academic Research

یتناول البحث موضوعاً مهماً من موضوعات الزكاة المعاصرة، وهو زكاة القرض الحسن حيث استقرأ البحث الدراسات السابقة المتعلقة بزكاة الديون عموماً، والقرض الحسن بشكل خاص، ثم ارتجاع البحث المصطها. ات الفقهیة لزکاة القرض الحسن، سواء أکان المقترض مليئاً موسراً ، أم کان مدیناً معسراً. وقد حاول البحث أن یسقط أحك... ادامه

سال:1438

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

مشاهده/دانلود

تمويل المؤسسات المصغرة بصيغة القرض الحسن

کلیدواژه: التمويل ؛ القرض الحسن ؛ المؤسسات المصغرة ؛ صندوق الزكاة

نویسندگان: بن خالد, حدة

ناشر: University of Biskra Repository

تهدف هذه الد ا رسة إلى تحدید كیفیة مساهمة القروض الحسنة في تمویل المؤسسات المصغرة حیث تكمن أهمیة هذه الد ا رسة في التعرف على الدور الحیوي الذي تلعبه المؤسسات المصغرة في مختلف اقتصادیات حیث اهتمت السیاسة الاقتصادیة الج ا زئریة بهذا النوع من المؤسسات لما تتمیز به من خصائص والدور الذي تلعبه حیث تسعى هذ... ادامه

سال:1436

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

انتفاع المساهمين من صافي الفائض التأميني وانعكاسه على القرض الحسن

کلیدواژه:

نویسندگان: أبا الصافي المطيري, خالد عبد الله

ناشر: دار الظاهریة

رغم مرور عقود من الزمن على نشأة الشركات التكافلية اإلسالمية إال أنها ما زالت تواجه بعض اإلشكاالت المستجدة، ففي حين أن الرأي الشرعي في غالب الشركات والهيئات الشرعية أنها ال تعطي للمساهمين الحق في الفائض التأميني، نجد أن النُّظم األساسية في الشركات التكافلية لبعض البلدان العربية -ومنها الكويت- تنص على... ادامه

سال:1442

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

استخدام الصكوك الإسلامية في الاستثمار وفي تمويل مشاريع التنمية

کلیدواژه: الأدوات المالية الإسلامية ؛ الاستثمارات ؛ التمويل ؛ السوق المالية الإسلامية ؛ الصكوك والتوريق ؛ الصيرفة

نویسندگان: خدَّاوي مصطفى, عبد القادر ؛ خليفة, منية ؛ لجدل, خالد

ناشر: BJES (Beam Journal of Economic Studies)

الملخص: المصارف الإسلامية هي مؤسسات مالية مصرفية، تقوم على أساس المشاركة ولا تتعامل بالفائدة، وهي في حقيقتها تقوم م وتتقاسم معهم الأرباح 􀄓 بجميع التعاملات المالية الشرعية، وتحشد الأموال وتوظفها في نطاق الشرع، وتشارك المود عِين في استثمارا والخسائر. كما تقد مّ هذه المصارف خدمات ائتمانية بديلة تتضمن ... ادامه

سال:1440

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

بررسی موضوع ربا در قراردادهای «قرض الحسنه» رایج در سیستم تامین مالی ایران

کلیدواژه: بانک ؛ ربا ؛ صندوق قرض الحسنه ؛ قرض الحسنه

نویسندگان: لشکری، محمد ؛ حسینی، سید محمد ؛ معدنی، محمد علی

ناشر: اقتصاد و بانکداری اسلامی

چکیده ربا در شرع اسلام به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مفاسد اقتصاد مطرح است که عموماً در قرض مصداق پیدا می‌کند و از سویی قرض به‌عنوان یکی از روش‌های تجهیز و تخصیص منابع در بانکداری بدون ربای ایران مورد استفاده است؛ لذا به نظر می‌رسد که مراقبت از قراردادهای قرض جهت جلوگیری از ایجاد ربا یا شبهه آن ضروری باش... ادامه

سال:1394

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

بررسی تطبیقی الگوهای مختلف وام‌دهی گروهی و اثر آن بر بهبود شمول مالی

کلیدواژه: بانکداری اجتماعی ؛ شمول مالی ؛ قرض الحسنه ؛ وام دهی گروهی

نویسندگان: سلیمی بنی, محمد ؛ قائدامینی, محمد

ناشر: سومین همایش ملی قرض نیکو؛ با تاکید بر تجربه عملیاتی بانکداری قرض الحسنه

تسهیلات‌دهی گروهی یکی از انواع روش‌های مدیریت فرآیندهای تسهیلات‌دهی است که مؤسسات ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالی از آن هنگام مواجه با گروهی از مشتریان (مشتریان جمعی) استفاده می‌کنند. این سازوکار نخست در سال 1976 میلادی توسط بانک گرامین بنگلادش به‌دست دکتر محمد یونس ابداع شد و سپس بانک‌های دیگر جهان به پیر... ادامه

سال:1402

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

بررسی تاثیر ویژگی های ارتباطات توصیه ای در اعتماد به بانک و قصد استفاده از خدمات بانک (مورد مطالعه: بانک قرض الحسنه مهر ایران)

کلیدواژه: ارتباطات توصیه ای ؛ اعتماد ؛ قابلیت اعتماد ؛ کیفیت اطلاعات ؛ مفید بودن اطلاعات ؛ نگرش

نویسندگان: محمد کریمی ، حمیدرضا ؛ غفاری ، محمد

ناشر: کنفرانس ملی اندیشه های نوین و خلاق در مدیریت،حسابداری مطالعات حقوقی و اجتماعی

امروزه اعتماد به برند از اهمیت بالایی در موفقیت کسب و کارها خصوصا در محیط های رقابتی برخوردار است. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ویژگی های ارتباطات توصیه ای در اعتماد به بانک و قصد استفاده از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران بود. ارتباطات توصیه ای شامل ابعاد کیفیت اطلاعات، نگرش نسبت به ارتباطات توصی... ادامه

سال:1397

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

القرض المصرفي

کلیدواژه:

نویسندگان: بنا, محمد علي محمد احمد

ناشر: منشورات محمد علي بيضون، دار الكتب العلمية،

... ادامه

سال:1427

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

فیلتر ها

از سال

تا سال

زبان

نوع محتوا

دسته بندی

متن کامل